×
جستجو در وبلاگ
آخرین نظرات
بدون نظر
برچسب‌ها

5 برنامه جایگزین Adobe Pdf Reader

امروزه برای مشاهده‌ی فایل‌های پی‌دی‌اف نیازی به نرم‌افزار ندارید و هر مرورگر می‌تواند این کار را انجام دهد. اما اگر گاهی اوقات فایل‌های PDF را ایجاد می‌کنید، احتمالاً از Adobe Acrobat Reader استفاده می‌کنید.

Adobe شرکتی است که فرمت اسناد قابل حمل (PDF) را در سال 1993 اختراع کرد.

اما وقتی می‌خواهید از برنامه Adobe برای فعالیتی به سادگی ادغام دو فایل PDF یا چرخاندن یک صفحه استفاده کنید، متوجه می‌شوید که باید نسخه Pro را خریداری کنید. ابزارهای وب ممکن است راه‌حلی به نظر برسند، اما یافتن یک برنامه وب قابل اعتماد که هر بار کار کند می‌تواند چالش برانگیز باشد، به علاوه ممکن است زمانی که به آن‌ها نیاز دارید در دسترس نباشند یا باعث نگرانی در مورد حفظ حریم خصوصی شوند.

چندین نرم‌افزار ویرایشگر PDF وجود دارند که نسخه‌های رایگانی را ارائه می‌دهند که دارای عملکردی هستند که Acrobat Reader ندارد. این مطلب به شما کمک می‌کند تا بهترین نرم‌افزار را برای خود انتخاب کنید.

1- Bullzip PDF Studio

ادغام و تقسیم فایل‌های PDF

اگر می‌خواهید نرم‌افزار Adobe PDF Reader را با نرم‌افزار دیگری جایگزین کنید که همچنین می‌تواند صفحات را بچرخاند، از فایل‌های مختلف ادغام کند یا حذف کند، PDF Studio Bullzip یک گزینه عالی است. یافتن همه‌ی عملکردهای برنامه آسان است زیرا اکثر آن‌ها در نوار ابزار بالا یافت می‌شوند. می‌توانید از نوار ابزار انتخاب کنید که با ماوس چه کاری انجام دهید، متن و تصاویر را انتخاب کنید، با کشیدن مکان‌نما‌ی دستی پیمایش انجام دهید، با کلیک کردن روی متن بزرگ‌نمایی کنید، متن را برجسته کنید، روی آن ضربه بزنید یا زیر آن خط بکشید. برای استفاده از بهترین ویژگی برنامه، «Split & Merge» را انتخاب کنید. در این حالت، انتخاب می‌کنید که کدام فایل‌ها در فرآیند دلخواه شما گنجانده شوند، همچنین می‌توانید فایل‌ جدید اضافه کنید. این برنامه، امکان چرخش صفحات و جا‌به‌جایی ترتیب آن‌ها را به شما می‌دهد. به کمک پنل سمت چپ، می‌توانید پیش‌نمایش صفحات را مشاهده کنید، اندازه آن‌ها را تغییر دهید، فایل‌ به سند پیوست کنید، یا نظر دهید و جستجو کنید. Bullzip PDF Studio فقط برای ویندوز در دسترس است، اما اگر این مسئله برای شما مشکل است، ممکن است برنامه بعدی را ترجیح دهید.

2- PDF Split and Merge Basic

ادغام، تقسیم، استخراج صفحات، چرخش و میکس پی‌دی‌اف‌های مختلف

این نرم‌افزار برای ویندوز و لینوکس و مک در دسترس است. ابزار تقسیم این امکان را می‌دهد که PDF را به هر تعداد صفحه و هر اندازه و ابعادی تقسیم کنید. به‌طور پیش‌فرض، فایل‌هایی را که برنامه ایجاد می‌کند، فشرده می‌کند تا سبک‌تر شوند، اما اگر حفظ کیفیت اصلی مهم است، می‌توانید این قابلیت را غیرفعال کنید. ابزار ادغام به شما این امکان را می‌دهد که به طور خودکار یک فهرست مطالب ایجاد کنید، عرض صفحات را عادی کنید، یک پاورقی با نام فایل اصلی به هر صفحه اضافه کنید، یک صفحه خالی بعد از اسناد با اعداد فرد اضافه کنید و در ابتدای هر ورودی یک نشانه ایجاد کنید، فرم‌های تعاملی را ادغام یا دور بیندازید.

3- Sejda PDF Desktop

علاوه‌بر امکانات فوق که نرم‌افزار‌های بالا دارا بودند، این نرم‌افزار برای سیستم‌عامل‌های مختلف منتشر شده است و اسناد را به Word، اکسل یا عکس تبدیل می‌کند.

Sejda PDF ممکن است از Adobe Pdf Reader بهتر باشد، دلیل آن این است که نسخه رایگان از نظر ویژگی محدود نیست، اما از نظر کمیت محدود است. هر روز، به شما امکان می‌دهد تا حداکثر 3 عملکرد اصلی را روی فایل‌هایی با حداکثر 200 صفحه و 50 مگابایت انجام دهید. ویرایش متن در اسناد PDF می تواند مشکل باشد، زیرا متن مستقل از قالب‌بندی ذخیره نمی‌شود. با Sejda، هر بار که روی یک خط کلیک می‌کنید، برنامه آن را با متن قابل ویرایش همان فونت جایگزین می‌کند. در آزمایش برنامه، هیچ خطایی در تشخیص کاراکترها پیدا نکردیم، اما Sejda قادر به تشخیص کادرهای متن یا طول فضاهای خالی نبود، این برنامه برای رفع اشکالات کوچک مناسب‌تر از بازنویسی‌های اصلی بود. افزودن یا حذف تصاویر نیز آسان است. Sejda PDF می‌تواند PDF را به Word، Excel یا فایل‌ متنی ساده یا به تصاویر JPEG تبدیل کند. اما فقط می‌تواند JPEG را به PDF تبدیل کند. در بخش «امنیت»، می‌توانید از فایل‌ها با گذرواژه، مجوزهای انتخابی و واترمارک محافظت کنید. در بخش «Others»، برنامه دارای چند ویژگی مفید است، مانند صاف کردن صفحات اسکن شده، افزودن حاشیه‌ به صفحه یا حذف آن‌ها و بازیابی اطلاعات از فایل‌های نیمه‌خراب. Sejda تقریباً قابلیت‌های PDFsam را دارد، بنابراین اگر فعالیت‌های زیادی با حجم بالا ندارید، ممکن است برای شما کافی باشد.

4- Scribus

ایجاد پی‌دی‌اف از چرک‌نویس

اگر می‌خواهید یک PDF از ابتدا ایجاد کنید، Scribus ممکن است برنامه مناسبی باشد. متن و تصاویر در فریم‌ها اضافه می‌شوند که برای قراردادن متن در یک منطقه خاص یا استفاده از بخش‌هایی از تصاویر مفید است. با کلیک راست روی یک مورد، می‌توانید آن را به یک فریم تبدیل کنید، متن موجود را ویرایش کنید یا آن را به لایه دیگری منتقل کنید. ابزارهای خاص شامل دکمه‌های فشاری، چک‌باکس‌ها و حاشیه‌نویسی می‌شوند. می‌توانید یک سند را به‌عنوان PDF ذخیره کنید، اما باید فایل را در قالب دیگری نیز ذخیره کنید، زیرا نسخه پایدار Scribus (1.4) نمی‌تواند فایل‌های PDF را به‌طور مستقیم باز کند. اگر نمی‌خواهید بین برنامه‌ها جا‌به‌جا شوید، می‌توانید نسخه‌ی حرفه‌ای نرم‌افزار را دانلود کنید که از PDF پشتیبانی می‌کند. در قسمت "ویرایش" در منوی اصلی، می توانید همه موارد از یک نوع یا ویژگی خاص را انتخاب کنید و یک رنگ را با رنگ دیگری در سراسر سند جایگزین کنید. مانند PDFsam، برنامه را می‌توان به بسیاری از زبان‌ها نصب کرد و برای ویندوز، macOS و لینوکس در دسترس است.

5- Inkscape

با این برنامه می‌توانید به پی‌دی‌اف، جلوه‌های گرافیکی اضافه کنید

Inkscape بیشتر به‌عنوان یک ویرایشگر گرافیکی شناخته می‌شود، خاصیت مقیاس پذیری، این نرم‌افزار را برای ایجاد صفحات PDF، ایده‌آل می‌کند. به‌عنوان یک ویرایشگر گرافیکی، می‌تواند تصاویر را اضافه و حذف کند، اندازه تصاویر موجود را تغییر داده و آن‌ها را جا‌به‌جا کند. این برنامه فقط می‌تواند روی یک صفحه در یک زمان کار کند، بنابراین برای ادغام فایل‌ها به برنامه دیگری نیاز خواهید داشت. هنگام انتخاب یک صفحه، اگر می‌خواهید متن را ویرایش کنید، حتماً گزینه‌ی «Internal Import» را انتخاب کنید. با انجام این کار، تمام متن به‌طور خودکار شناسایی می‌شود. در آزمایش، برنامه در تشخیص کاراکترهای نوشته شده با فونت‌های خاص با مشکل مواجه شد. برخلاف Sejda، Inkscape کادر متن را تشخیص می‌دهد و آن را برای جایگزینی یا جا‌به‌جایی تکه‌های بزرگ متن عالی می‌کند. برای ویرایش متن، نماد A را در نوار ابزار سمت راست انتخاب کنید. افزودن متن در انتهای کادر ساده است، اما اگر می‌خواهید متن موجود را نیز تغییر دهید، قادر به انجام این کار خواهید بود. این نرم‌افزار برای پلتفرم‌های ویندوز، لینوکس و مک موجود است و همچنین از بسیاری از زبان‌ها پشتیبانی می‌کند.

منبع: Techspot.com

70,788,000 تومان
مشخصات: CPU: Apple M1 Pro RAM: 16 - DDR5Storage: 512- SSDGraphics: Integrated GraphicsScreen: 14" 3024x1964Weight: 1.6 Kg
موجودی و قیمت‌های سایت کاملاً به‌روز است، لطفا برای استعلام آن‌ها تماس نگیرید!
33,567,000 تومان
مشخصات: CPU: Intel Core i5-8279URAM: 8 - DDR3Storage: 256 - SSDGraphics: Intel Integrated GraphicsScreen: 13.3" 2560x1600 Weight: 1.4 Kg
موجودی و قیمت‌های سایت کاملاً به‌روز است، لطفا برای استعلام آن‌ها تماس نگیرید!
53,332,000 تومان
مشخصات: CPU: AMD Ryzen 7 6800HSRAM: 16 - DDR5Storage: 128 | 256 | 512 | 1T | 2T - SSDGraphics: NVIDIA GeForce RTX 3050 4GBScreen: 14.5" 3K TouchWeight: 1.5 Kg
موجودی و قیمت‌های سایت کاملاً به‌روز است، لطفا برای استعلام آن‌ها تماس نگیرید!
29,714,000 تومان
مشخصات: CPU: Intel Core i5-7267U RAM: 8 - DDR3Storage: 256 - SSDGraphics: Intel Integrated GraphicsScreen: 13.3" 2560x1600Weight: 1.4 Kg
موجودی و قیمت‌های سایت کاملاً به‌روز است، لطفا برای استعلام آن‌ها تماس نگیرید!
35,518,000 تومان
مشخصات: CPU: Apple M1RAM: 8  - DDR4Storage: 256 | 512 - SSDGraphics: Integrated GraphicsScreen: 13.3" 2560x1600Weight: 1.3 Kg
موجودی و قیمت‌های سایت کاملاً به‌روز است، لطفا برای استعلام آن‌ها تماس نگیرید!
85,786,000 تومان
مشخصات: CPU: Apple M1 Pro RAM: 16 - DDR5Storage: 1T - SSDGraphics: Integrated GraphicsScreen: 16.2" 3456x2234Weight: 2.1 Kg
موجودی و قیمت‌های سایت کاملاً به‌روز است، لطفا برای استعلام آن‌ها تماس نگیرید!
آخرین مطالب پاساریا
ارسال نظر
پاسخ دهید

خانه

تماس با ما

منو

برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

منو

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ثبت نام

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ثبت نام