ضوابط، قوانین و مقررات فروشگاه پاساریا
ثبت سفارش و خرید از پاساریا به منزلهی مطالعه و موافقت کامل با قوانین و مقررات خواهد بود
شرایط ضمانت
ضمانت میشود محصول خریداریشده دارای سلامت فنی-سختافزاری و تضمین بازگشت است. جهت افزایش اطمینان از سلامت سختافزار دستگاه، این امکان برای شما وجود دارد که طی مدتزمان درجشده در ضمانتنامه، دستگاه را بررسی و تست نمائید و طبق شرایط زیر از ضمانت آن بهرهمند شوید.
چنانچه در مدت قیدشده در ضمانتنامه، حین بررسی و تست، نقص یا مشکلی در دستگاه مشاهده شد، پاساریا متعهد به انجام مراحل زیر است:
- 1. پاسخگویی و پشتیبانی درخصوص مشکل مربوطه (رفع مشکل؛ تعویض با محصولی یکسان در صورت عدم امکان رفع مشکل)؛
- 2. جایگزینی با دستگاهی مشابه در صورت نبود شرایط تعویض با دستگاه یکسان (با کسب رضایتِ مشتری)؛
- 3. برگشت وجه بهصورت تماموکمال به خریدار محترم، در صورت میسر نبودن موارد بالا.
- خریدار محترم تنها ظرف مدت مندرج در ضمانتنامه قادر است نسبت به گزارش ایرادات فنیِ احتمالی اقدام نماید. بنابراین فروشگاه پاساریا به گزارشهای مطرحشده پس از مدتِ ضمانت ترتیب اثر نخواهد داد.
- با توجه به ماهیت محصولات کارکرده، استوک و اپنباکس و همینطور محدود بودن عمر مفید باتری لوازم الکترونیک همچون لپتاپ، تبلت و گوشی، متخصصان پاساریا دغدغه و تلاش حداکثری خود را بر تست و حصول اطمینان از معیوب نبودن باتری محصولات گذاشته است و شارژدهیِ ممتدِ یکساعتهی دستگاهها در حالت استفادهی معمول (وبگردی، مشاهدهی فیلم و موارد مشابه) را بررسی، تست و تضمین مینماید. بدیهی است این زمان با توجه به مدل پردازنده، نوع نمایشگر و بار تحمیلی به دستگاه ممکن است بیشتر باشد. لذا ضمانت سلامت باطری محدود به شارژدهیِ حداقل یک ساعت در حالت «استفاده معمولی» است و ارتباطی با مواردی همچون بیشینهی ظرفیت باتری، نحوه و کیفیت خالی شدن باتری در حالات مختلف و... ندارد.
شرایط خارج از ضمانت
بدیهی است «فروشگاه پاساریا» موارد ذیل را شامل شرایط ضمانت دستگاه نمیداند:
- انتخاب نادرست دستگاه توسط خریدار از نظر سلیقه، مشخصههای ظاهری و نیازهای سختافزاری؛
- پاساریا درخصوص سازگاری قطعی یا نصب سیستمعاملها (ویندوز و لینوکس و...) یا نرمافزارهای مختلف با محصولات فروختهشده تضمینی نمیدهد. بدیهیست پیش از انتخاب محصول نسبت به اطلاع از سازگاری آن با موارد مد نظر نمائیم. مشتریان محترم میتوانند بر حسب صلاحدیدشان اقدام به نصب سیستمعامل و نرمافزارهای مد نظر نمایند.
- پشیمانی از خرید؛
- نواقص ظاهری؛
- خریدار محترم این حق را دارد که، پیش از ثبت سفارش، با درخواست دریافت تصویر یا فیلم از کلیهی زوایای محصول، از وضعیت ظاهری آن اطمینان حاصل نماید؛
- برخلاف محصولات آکبند و نو، وجود ایرادات جزئی روی بدنهی اکثر محصولات غیرنو (کارکرده، استوک و اپنباکس) امری متداول است. در این محصولات خط و خـش، لکه و شـکـسـتـگیهای ریز در حد عرف، پیکسل تا 4 عدد (استاندارد بینالمللی) و هالههای نوری جزئی در نمایشگر بخشی لاینفک محسوب میشود بنابراین پاساریا هیچگونه مسئولیتی در قبال نواقص ظاهری محصول نخواهد داشت. ضمن اینکه هنگام قیمتگذاری محصولات، وجود چنین مواردی در تعیین مبلغ نهایی لحاظ میگردد.
- وجود تفاوت بین مشخصات و ویژگیها و ملحقات عنوانشده توسط پاساریا با موارد مذکور در هر منبع دیگری.
- با توجه به ماهیت محصولات استوک و اپنباکس و برخی شرایط مرسوم تأمینکنندگان خارجی پاساریا، مبنای قطعی تمام امکانات، ویژگیها و ملحقات محصولات وبسایت پاساریا است و وجود یا سلامت قطعی موارد جانبی همچون قلم، فیسآیدی، حسگر اثر انگشت، بکلایت (حتی با وجود علامت آن روی صفحهکلید)، ارجینال بودن شارژر (تمام محصولات باکیفیتترین شارژرهای موجود، کاملاً سازگار و ضمانتشده عرضه میشوند) و... که به عقیده ما جزو مسائل و ابعاد ضروری محصولات نیستند، مشمول شرایط ضمانت نیست، مگر آنکه مستقیماً توسط پاساریا مورد اشاره قرار گیرند؛
- ملاک اصلی و مرجع نهایی اطلاعات، امکانات و شرایط محصول فقط صفحه اصلی محصول مربوطه در سایت پاساریا است.
شرایط ابطال ضمانت
- مفقودی سند ضمانتنامه (ضمانتنامهی المثنی صادر نخواهد شد)؛
- مخدوش شدن یا آسیب به برچسبهای ضمانت و یا عدم وجود آنها به هر شکلی؛
- ایجاد خسارات و صدمات سهوی یا عمدی به محصول و مشکلات ناشی از استفادههای غیرمعمول و نوسانات برقی.
شرایط ارجاع و بازگشت وجه
چنانچه پس از گزارش ایرادات فنی احتمالی (به صورت غیرحضوری) و ارزیابی کارشناسان پاساریا مطابق با شرایط مندرج در ضمانتنامه، وضعیت محصول مشمول شرایط ارجاع برای پاساریا قرار گرفت، رعایت موارد زیر ضروری خواهد بود:
- در صورت رفع موفقیتآمیز ایرادات فنی گزارششده، پاساریا در اسرع وقت نسبت به ارسال مجدد محصول اقدام خواهد کرد؛
- مرجع و مسئول بررسی، کارشناسی و اظهار نظر فنی در مورد محصولات فقط پاساریا است؛ بنابراین به اظهارات فنی و غیرفنی اشخاص ثالث هیچگونه ترتیب اثری داده نخواهد شد؛
- بررسی فنی و رسیدگی به مشکلات احتمالی مطرحشده از زمان تحویل محصول به پاساریا تا 5 روز کاری به طول میانجامد و اطلاعرسانی در خصوص وضعیت و مراحل رسیدگی توسط پاساریا صورت میپذیرد. لذا پیگیریهای بیمورد توسط خریدار محترم صرفاً موجب اخلال و تأخیر در فرایند رسیدگی خواهد شد؛
- به دلیل محدودیتهای وارداتی و سایر شرایط غیرقابل پیشبینی ممکن است فرایند تأمین قطعات مورد نیاز و یا تعمیرات احتمالی محصول طولانیتر شود؛
- چنانچه محصول، مطالف با شرایط مندرج در این سند، مشمول شرایط «بازگشت وجه» باشد، فرآیند مالی واریز وجه پرداختی تا 3 روز به طول میانجامد؛
- تمامی هزینهها و مسئولیتهای مربوط به ارسال و ترابری محصول به محل فروشگاه و بازگشت مجدد آن بر عهدهخریدار خواهد بود. همچنین خریدار محترم باید با هماهنگی و تأیید پاساریا نسبت به ارسال محصول اقدام نماید؛ بنابراین پاساریا از پذیرفتن مرسولههای «پسکرایه» و یا بدون هماهنگی اکیداً خودداری مینماید؛
- درصورت نیاز به ارجاع دستگاه برای پاساریا، خریدار موظف است تمامی متعلقات ارسالی (هدایا، لوازم جانبی و غیره) را همراه محصول ارسال نماید؛
- پیش از ارجاع محصول نسبت به تهیهی نسخهی پشتیبان از تمام اطلاعات موجود در آن اقدام و تمام وسایل و گجتهای جانبی شخصیتان، از قبیل سیمکارت، فلش و...، را جدا نمائید. پاساریا در قبال حفظ این موارد هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.
شرایط ارسال و بیمه
در حال حاضر تمامی سفارشات بالای 2 میلیون تومان به رایگان و به صورت بیمهشده ارسال میشوند. مهمترین شرایط ارسال عبارتند از:
- با توجه به قوانین و مقررات شرکتهای ترابری (پست، تیپاکس، کالارسان و...) تنها مرسولههایی حائز بهرهمندی از شرایط بیمه هستند که در حضوری مأمور ارسال گشوده و بررسی شوند. طبق قوانین این شرکتها، هرگونه خسارت و آسیب به محتویات مرسوله در محل تحویل صورتجلسه و رسیدگی خواهد شد.
- بر اساس قوانین شرکت پست، حداکثر مبلغ پوشش بیمه 20 میلیون تومان خواهد بود.
سایر موارد
در صورتی که در آینده اصلاحات و تغییراتی در قوانین مندرج، رویهها و خدمات پاساریا ایجاد شود، در همین صفحه بهروزرسانی و منتشر خواهد شد. بنابراین استفاده مستمر از سایت و ثبت سفارش به معنی پذیرش هرگونه تغییر خواهد بود.