×
جستجو در وبلاگ
آخرین نظرات
بدون نظر
برچسب‌ها

چقدر رم برای بازی احتیاج دارید؟

رم برای گیمرهایی که می‌خواهند تجربه‌ی بازی خود را لذت‌بخش کنند ضروری است. در حین بازی، اگر رایانه‌ آهسته است، ممکن است لازم باشد رم بیشتری اضافه کنید. رم، میزان پاسخگویی سیستم را افزایش می‌دهد، بازی را سریع‌تر بارگذاری می‌کند و میزان نرخ به‌روزرسانی نمایشگر را نیز بهبود می‌بخشد. داشتن مقدار رم مناسب برای هر بازی بسیار مهم است زیرا بدون رم کافی، رایانه‌ نمی‌تواند تمام اطلاعات مورد نیاز بازی را ذخیره کند که این امر منجر به تاخیر در نرخ به‌روزرسانی نمایشگر و عملکرد ضعیف می‌شود. مقدار دقیق رمی که نیاز دارید به نوع بازی‌هایی که می‌کنید و همچنین به برنامه‌هایی که نیاز دارید همزمان باز باشند، بستگی دارد. با این حال، باید توجه داشته باشید که رم تنها گزینه برای بهبود کیفیت بازی نیست. سیستم عامل، SSD، پردازنده و گرافیک نیز در گیم‌پلی بازی تاثیر خواهند داشت.

رم چگونه کار می‌کند؟

رم ( RAM: Random Access Memory) به فارسی (حافظه‌ی دسترسی تصادفی)، حافظه‌ی کوتاه‌مدت رایانه است که به‌طور موقت اطلاعاتی را که رایانه به آن‌ها نیاز دارد را در خود نگه می‌دارد. در مقابل، هارد دیسک یا SSD، حافظه‌های بلندمدت هستند که اطلاعات به‌طور دائمی‌ در آن‌ها ذخیره می‌شوند. هنگامی که بازی را اجرا می‌کنید، تمام داده‌ها که ممکن است رایانه در طول بازی به آن‌ها نیاز داشته باشد در رم بارگذاری می‌شوند.

در ادامه، به بررسی نرخ به‌روزرسانی نمایشگر با میزان رم‌های مختلف در 4 بازی محبوب می‌پردازیم

رم 4 گیگابایتی

کمی قبل‌تر، 4 گیگابایت رم برای بازی کافی بود، اما با گسترش و پیچیده شدن بازی‌ها، 4 گیگابایت رم دیگر کافی نیست.

بازی‌هایی مانند Valorant، League of Legends (LoL)، Minecraft، Counter Strike: Global Offensive System، DOTA 2 و GTA 5 همگی باید با 4 گیگابایت رم قابل بازی باشند، اما ممکن است عملکرد بازی بسیار پایین باشد.

World of Warcraft
رم 8 گیگابایتی

8 گیگابایت رم حداقل مقدار برای هر کامپیوتر است. با رم 8 گیگابایتی، می‌توانید اکثر بازی‌های منتشر شده را بدون مشکل اجرا کنید، اما ممکن است برخی از بازی‌ها با بالاترین کیفیت اجرا نشوند و مجبور شوید برنامه‌های دیگر را ببندید.

بازی‌هایی مانند Cyberpunk2077، Fortnite، Apex Legends، Rainbow 6 Seige (R6) و World of Warcraft Shadowlands با 8 گیگابایت رم قابل اجرا هستند.

Call Of Duty Warzone
رم 16 گیگابایتی

16 گیگابایت مقدار رم توصیه شده برای اجرای اکثر بازی‌هاست و افزایش قابل توجهی در عملکرد را ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید برنامه‌ها‌ی مورد نیازتان را در پس‌زمینه باز بگذارید، بدون این‌که روی گیم‌پلی تأثیر بگذارد.

کمپانی‌های منتشرکننده بازی‌های Call of Duty Warzone و PUBG، بازی با رم 16 گیگابایتی را توصیه می‌کنند.

Apex Legends
رم 32 گیگابایتی

32 گیگابایت رم به میزان زیادی در بین گیمرها محبوب است و افزایش نرخ به‌روزرسانی نمایشگر از رم 16 گیگابایت دلیل اصلی آن است. با 32 گیگابایت رم، گیم‌پلی گرافیکی بازی بهبود می‌یابد، در حالی که همچنان می‌توانید چندین کار را در پس زمینه انجام دهید، مانند پخش ‌زنده‌ی ویدیو و استفاده از Chrome یا استفاده از نرم‌افزار‌های سیستم. با این حال، بعید است که به استفاده از تمام رم 32 گیگابایت در بازی کردن نزدیک شوید، بنابراین اگر بودجه کمی دارید، بهتر است از رم 16 گیگابایت استفاده کنید. اگرچه عملکرد بهتر و قابل توجهی را با رم 32 گیگابایت به وضوح درک خواهید کرد و در آینده با انتشار نسخه‌های جدید از بازی‌های مختلف، این مسئله به شما ثابت خواهد شد.

Fortnite

منبع: kingston.com

آخرین مطالب پاساریا
ارسال نظر
پاسخ دهید

خانه

تماس با ما

منو

برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

منو

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ثبت نام

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ثبت نام