×
جستجو در وبلاگ
آخرین نظرات
بدون نظر
برچسب‌ها

برای بنچمارک پردازنده از چه برنامه‌هایی استفاده کنیم؟

چگونه پردازنده را تست می‌کنیم؟

برای ارزیابی عملکرد پردازنده از مجموعه‌ای از نرم‌افزارها و برنامه‌ها و بازی‌های معیار استفاده می‌کنیم تا نقاط قوت و ضعف یک پردازنده را مشخص کنیم تا ببینیم چگونه در موقعیت‌های مختلف عمل می‌کند

تست پردازنده‌ها به دو دسته تقسیم می‌شود:

تست عملکرد و تست گرافیک

 

تست عملکرد پردازنده و رندر محتوا

اولین وظیفه ما، ارزیابی عملکرد پردازنده‌ در امور روزمره و همچنین کارهای سنگین مانند رندر تصویر و ویرایش ویدیو است.

 

بنچمارک Cinebench R23, POV-Ray 3.7

اولین مرحله، تست Cinebench R23 Maxon است. این تست را برای استفاده از تمام هسته‌ها و رشته‌های پردازنده‌ی موجود در تنظیمات  All Cores و همچنین در تنظیمات Single Core اجرا می‌کنیم. Cinebench که ترکیبی از نرم‌افزارهای مدل‌سازی و رندر Cinema 4D Maxon است، برای ارائه یک تصویر پیچیده به جای گرافیک، بر پردازنده فشار می‌آورد.

 

مرحله بعدی تست POV-Ray 3.7 است، روشی قابل اعتماد برای آزمایش عملکرد رندر تک هستهای و چند هستهای برای یک تصویر واحد. برنامه POV-Ray (برنامه‌ای که تصاویر را بر مبنای رهگیری پرتو از مبدا توضیحات متنی به تصویر تبدیل می‌کند) و برای هر مورد، زمان رندر را گزارش می دهد.

 

بنچمارک Geekbench 5 Pro, Handbrake 1.4

نرم افزار Geekbench Pro از Primate Labs یکی دیگر از برنامه‌های رایج تست پردازنده است. این نرم‌افزار، مجموعه‌ای از فعالیت‌های  پردازنده محور را اجرا می‌کند، فعالیت‌هایی که برای شبیه‌سازی برنامه‌های کاربردی از رندر تصویر، تشخیص گفتار تا یادگیری ماشین طراحی شده‌اند. اعداد بالاتر در رتبه‌بندی نشانگر وضعیت بهتر است.

 

نرم افزار Geekbench Pro

این برنامه بسیار مفید است زیرا برخلاف سایر برنامه‌ها، نسخه‌هایی برای سیستم‌عامل‌های دیگر مثل macOS و iOS دارد که می‌تواند مقایسه‌های بین پلتفرمی ارزشمند را امکان‌پذیر کند.

 

تست ویرایش ویدیوی HandBrake یکی دیگر از تمرین‌های سخت است که به شدت بر پردازنده فشار می‌آورد. در این تست، یک کرونومتر روی سیستم‌های آزمایشی قرار می‌دهیم و آن‌ها یک کلیپ استاندارد ۱۲ دقیقه‌ای با کیفیت 4K را به یک فایل MP4 1080p تبدیل می‌کنند.

همچنین برنامه 7-Zip را اجرا کردیم، این برنامه محاسبه می‌کند که پردازنده حداکثر با چه سرعتی می‌تواند فشرده‌سازی و سپس استخراج را انجام دهد. نتیجه معیار در MIPS نمایش داده می‌شود و معیار اندازه‌گیری آن، یک میلیون دستورالعمل در ثانیه است. هر چه MIPS بیشتر باشد، پردازنده شما هم در ایجاد و هم در استخراج فایل‌های فشرده سریع‌تر خواهد بود.

 

سپس، نرم‌افزار Blender را اجرا می‌کنیم، یک مجموعه‌ی تولید محتوای سه‌بعدی منبع‌باز برای مدل‌سازی، انیمیشن، شبیه‌سازی و ترکیب. مدت زمانی را که طول می‌کشد تا چرخه‌ی داخلی بِلندر برای ارائه‌ی دو صحنه‌ی واقعی از خودروهای BMW پردازش کند را محاسبه کردیم که هرچه زمان کمتری طول بکشد به معنی وضعیت بهتر است.

 

تست‌های PugetBench Puget Systems برای Photoshop و PugetBench برای Premiere Pro هستند که ابزارهایی را آزمایش می‌کنند که از برنامه‌های ایجاد محتوای اصلی Adobe برای اندازه‌گیری توان رایانه‌ی شخصی برای ویرایش محتوا استفاده می‌کنند.

این برنامه طیف وسیعی از وظایف فتوشاپ و پریمیر را اجرا می‌کند و به آن‌ها شتاب می‌دهد، از جمله باز کردن، تغییر اندازه، چرخش و ذخیره یک تصویر. در ویرایش ویدیو؛ افزودن فیلترهایی که شامل تصحیح لنز، شارپ کردن هوشمند تصویر و تاری میدان می‌شوند. امتیاز کلی PugetBench یک مقدار عددی بر اساس تقسیم 50/50 بین وظایف کلی است. این سیستم، پردازنده، کارت گرافیک، رم و حافظه‌ی داخلی را درگیر می‌کند.

 

بنچمارک عملکرد گرافیک آنبرد

بررسی عملکرد گرافیک مستلزم تست‌هایی است که برای هر پردازنده چالش برانگیز است. در این روش، از آزمایشی استفاده می‌شود که نرخ به‌روزرسانی نمایشگر را نشان می‌دهد و از فرکانسی استفاده می‌کنیم که در آن گرافیک، فریم‌ها را به صورت متوالی ارائه می‌کند.

 

تست عملکرد گرافیک مجزا

اولین تست گرافیکی UL's 3DMark است. مجموعه‌ی 3DMark شامل مجموعه‌ای از آزمون‌های مختلف است که کارت گرافیک را با ارائه دنباله‌هایی از گرافیک‌های سه‌بعدی بسیار دقیق و  یا به سبک بازی اندازه‌گیری می‌کنند. بسیاری از این آزمایش‌ها بر ذرات و نور تأکید دارند.

بازی‌های Assassin's Creed: Valhalla، F1 2021، و Tom Clancy's Rainbow Six: Siege عناوینی مدرن و با عملکرد بالا با بنچمارک‌های داخلی هستند که نشان می‌دهند چگونه یک سیستم بازی‌ها را در تنظیمات مختلف مدیریت می‌کند.

بازی‌های Rainbow Six: Siege و F1 2021 در تنظیمات بالا و رزولوشن فول‌اچ‌دی به شدت نیازمند سرعت بالای رم و حداکثر تقویت تک هسته‌ای هستند.

در نهایت، پس از تمام تست‌ها، سپس پردازنده‌های خود را از طریق یک تست استرس 10 دقیقه‌ای در Cinebench R23 امتحان می‌کنیم تا ببینیم حداکثر حرارت خروجی  آن‌ها در طول اجرای بازی به‌طور مداوم چقدر است. هنگامی که این عملیات کامل شد و نتیجه ثبت شد، سپس به مرحله‌ی اورکلاک کردن پردازنده‌ها تا حداکثر توان ممکن در تنظیمات بایوس خواهیم رسید تا بفهمیم هر پردازنده قبل از خراب شدن، در هنگام بازی یا عملکرد‌های دیگر، چه امتیاز بالایی را برای خود ثبت می‌کند.

موردی یافت نشد
آخرین مطالب پاساریا
ارسال نظر
پاسخ دهید

خانه

تماس با ما

منو

برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

منو

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ثبت نام

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ثبت نام