×
جستجو در وبلاگ
آخرین نظرات
بدون نظر
برچسب‌ها

کاهش چشمگیر قیمت گرافیک در آینده

در یک مطالعه جدید، دکتر جان پدی (تحلیل‌گر) اطلاعاتی را در مورد سیر افزایشی قیمت بهترین گرافیک‌ها به اشتراک گذاشت. همچنین این مقاله به قیمت بسیار بالای فعلی آخرین گرافیک‌های AMD و Nvidia می‌پردازد و پیش‌بینی می‌کند که زمانی که فروشگاه‌ها موجودی اضافی داشته باشند، قیمت‌ها در نهایت کاهش خواهند یافت.

از زمان رونق استخراج اتریوم، میانگین قیمت فروش برای گرافیک‌های مجزا به طور تصاعدی افزایش یافت. در نتیجه، ماینرها شروع به خریدن گرافیک‌ها کردند که منجر به کمبود و قیمت بالاتر شد. وقتی همه‌گیری کرونا شیوع پیدا کرد، وضعیت بدتر شد و باعث از بین رفتن زنجیره‌‌ی تامین و تخلیه‌ی موجودی گرافیک‌ها شد. دلالان با سوءاستفاده از این موقعیت توسط ربات‌ها تمامی گرافیک‌ها را خریدند تا بعداً آن‌ها را در فروشگاه‌های اینترنتی برگردانند.

تحقیقات نشان داد که تقاضای بالا و استخراج بیت‌کوین به افزایش قیمت‌ کمک کرده است. مهم‌ترین افزایش میانگین قیمت فروش گرافیک بین سال‌های 2019 و 2020 اتفاق افتاد. به یاد داشته باشید که اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا در چین در دسامبر 2019 ظاهر شد و همه چیز از آن‌جا به سمت پایین رفت. برای مقایسه، میانگین قیمت فروش گرافیک در سال 2019 حدود 400 دلار بود، در حالی که در سال 2020 تقریباً به 700 دلار رسید که تقریباً 75 درصد افزایش قیمت داشت. افزایش قیمت بین سال‌های 2020 تا 2021 ادامه یافت.

گرافیک‌های دسکتاپ و ماینینگ محصولات خود را دو تا سه برابر گران‌تر از کارت‌های گرافیک موبایل قیمت‌گذاری کرده بودند. با این حال، Peddie معتقد است که کمبود عرضه دلیل افزایش قیمت گرافیک‌های دسکتاپ نیست. در عوض، تقصیر به گردن ماینرها و دلالان است.

به گفته محققان، تامین‌کنندگان کارت گرافیک کسانی نیستند که از افزایش قیمت سود می‌برند. در عوض، خرده‌فروشان (آمازون، نیواِگ، بست‌بای، و غیره) و دلالان طرفینی هستند که سودهای چشمگیری را به دست می‌آورند. در همین حال، فروشگاه‌هایی مانند Best Buy خلاق‌تر شدند و کارت‌های گرافیکی Ampere انویدیا را پشت یک دیوار پرداخت 200 دلاری قرار دادند. متأسفانه، این اقدام نتیجه معکوس داد و در نهایت به جای گیمرها به دلالان کمک کرد تا بتوانند گرافیک دریافت کنند.

روند کلی این است که گرافیک‌های انویدیا افزایش قیمت بیشتری را نسبت به محصولات AMD تجربه کردند. به عنوان مثال، GeForce RTX 3090 Ti و GeForce RTX 3080 91% و 75% بیش از قیمت پایه‌ی خود به فروش می‌رسند. GeForce RTX 3050، که بسیاری آن را عرضه‌کننده اصلی Ampere می‌دانند، 40 درصد بیشتر از قیمت پایه‌ به فروش می‌رسد.

در مورد AMD، بالاترین افزایش 30٪ است که با گرافیک پرچمدار Radeon RX 6900 XT مرتبط است. از سوی دیگر، Radeon RX 6600، که کمی سریع‌تر از GeForce RTX 3050 است تنها 15 درصد افزایش قیمت را نشان می‌دهد.

بهترین توصیه ما این است که اگر شدیداً به گرافیک نیاز ندارید، صبر کنید. با وجود این‌که گرافیک‌ها دقیقاً در سطح قیمت پایه نیستند، اما در حال رسیدن به آن هستند. ردیاب قیمت‌گذاری گرافیک eBay ما نشان داد که قیمت‌ها همچنان کاهش می‌یابد. در نیمه‌ی اول اسفند، ۹ درصد کاهش را ثبت کردیم. محققان فکر می‌کنند زمانی که خرده‌فروش‌ها و دلالان موجودی اضافی داشته باشند که نتوانند جابه‌جا شوند، قیمت‌های تورمی احتمالاً کاهش می‌یابد. اما این فرضیه به زودی اتفاق نخواهد افتاد و نیازمند گذر زمان است.

موردی یافت نشد
آخرین مطالب پاساریا
ارسال نظر
پاسخ دهید

خانه

تماس با ما

منو

برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

منو

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ثبت نام

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ثبت نام